Renata Prokešová

Jsem Husákovo dítě. Sametová revoluce mě zastihla v roce, kdy jsem věkem dosáhla na občanský průkaz. Možná i proto si nikdy nepřestanu vážit svobody, demokracie a možnosti cestovat. Nejsem minimalistický cestovatel s batůžkem, ale necestuji ani pod taktovkou turistické kanceláře. Snažím se mít oči dokořán a duši otevřenou. Jsem životní optimista, ale vytáčí mě věci, drobnosti, které může každý z nás změnit, když začne u sebe ... 
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 870x

Renata Prokešová

Dobrovolníkem v izraelské armádě (2.)

Moc mě potěšil zájem o další článek o dobrovolničení v izraelské armádě. Nejčastějšími dotazy bylo, jak jsem se k tomu vůbec dostala, proč zrovna tam a co je potřeba proto, aby vás vybrali.

22.7.2018 v 23:09 | Karma: 34,38 | Přečteno: 2313x | Diskuse| Společnost

Renata Prokešová

Dobrovolníkem v izraelské armádě (1.)

Sraz máme na nádraží a nikdo z nás zatím neví, kam vlastně pojede. Přicházím ke skupině asi padesáti lidí různého věku, kde nikoho neznám. Postarší dáma si v papírech odškrtne mé jméno a na triko mi lepí samolepku.

9.7.2018 v 21:54 | Karma: 34,66 | Přečteno: 1389x | Diskuse| Společnost

Renata Prokešová

Šitím za ekologii

Zvolna šlápnu na pedál šicího stroje. Nová mašinka se tiše rozjede. Pravidelné cvakání, steh je jeden jako druhý. Pomalu posouvám látku a koukám, jak se mi střih kabátu mění pod rukama ... A sakra ...

18.10.2017 v 22:36 | Karma: 13,11 | Přečteno: 326x | Diskuse| Ostatní

Renata Prokešová

Souboj s pokladním pásem

Stojím ve frontě na pokladnu. Nákup vyskládaný na páse ... je ho tak 2 metry. Čekám. Nudím se. Mrhám časem. Konečně pán přede mnou platí, odjíždí s vozíkem a teď to začíná. Teď je řada na mě. 3, 2, 1, start!

1.10.2017 v 22:04 | Karma: 28,92 | Přečteno: 1345x | Diskuse| Ostatní

Renata Prokešová

... a dnes naposledy

Je poslední školní den. Jako každý rok si školáci oblékli slušné oblečení a se složkou na vysvědčení a kytkou v ruce vyrazili naposledy do školy. Šla jsem takto já a jde takto do školy i má dcera. Co se vlastně změnilo?

30.6.2016 v 20:27 | Karma: 18,45 | Přečteno: 436x | Diskuse| Společnost

Renata Prokešová

Starejte se vo sebe!

"Pane proč tady hážete na cestu vaše větve?" ptá se kolemjdoucí paní postaršího zahrádkáře. "Víte co? Starejte se radši sama vo sebe!"

11.6.2016 v 15:54 | Karma: 26,05 | Přečteno: 1191x | Diskuse| Společnost

Renata Prokešová

Co má sakra být ten gekon furt?

Otevírám mail. Z padesáti nových nepřečtených zpráv, pět začíná slovy: "gEKOn - Gratulujeme k dosažení 10+!" A tím začíná příjemná porce mé práce ...

15.4.2016 v 21:25 | Karma: 14,46 | Přečteno: 443x | Diskuse| Společnost

Renata Prokešová

Neodbývejme staré lidi pozdravem

Povídáme o rodině, o lidech z domu, ale stejně mezi slovy vnímám tu její samotu a bezmoc. Jaké to je, když už se o sebe nemůžete fyzicky postarat. Když jste proti své vůli ostatním jen na obtíž.

5.1.2016 v 20:33 | Karma: 37,89 | Přečteno: 2341x | Diskuse| Ostatní