Neobyčejný maják (7.)

15. 07. 2017 21:48:14
7 km od pobřeží, 67 m vysoký, 301 schodů. Jediný tzv. off shore maják (neboli maják mimo pobřeží), který je přístupný veřejnosti. Třešnička na dortu naší cesty po západní Francii.

Na nástupišti čekají lidi s kabelama plnýma gumáků nebo holinek nebo galošů nebo jak tomu kdo říká. K majáku Cordouan se lze dostat jen lodí a pak se ještě brodit pár desítek metrů po dně moře. Maják stojí totiž v širém oceánu 7 km od pobřeží. Přijíždí se k němu pouze za odlivu, takže každý den se odjíždí z pevniny v jinou dobu.

Přiznám se, že voda není můj přírodní živel a navíc trpím mořskou nemocí, takže jsem měla docela obavu, že si tenhle zážitek moc nevychutnám. Ale zbytečně. Atlantic byl klidný, na lodi příjemně foukalo, za pár minut už byl maják na dohled a za necelou půl hodinku jsme přesedali na menší loďku, která nás dovezla až na mělčinu.

Na prohlídku jsme měli zhruba dvě hodiny, které stačí na to, abyste se k majáku dostali, vyšli těch 301 schodů, pokochali se výhledy, pobrouzdali teplou vodou a udělali si příjemnou pauzičku při čekání na odvoz zpět.

Uvnitř majáku se nachází expozice z historie této stavby. V současnosti se zde vždy po týdnu střídá obsluha - průvodci. Těžko popisovat, co s člověkem udělá ten výhled na moře v okruhu 360 stupňů. Každopádně toto místo je určitě jedním z nejzajímavějších, která jsem kdy navštívila a pro nás krásným zakončením naší malé cesty po velké Francii.

Autor: Renata Prokešová | sobota 15.7.2017 21:48 | karma článku: 13.53 | přečteno: 291x

Šitím za ekologii

Zvolna šlápnu na pedál šicího stroje. Nová mašinka se tiše rozjede. Pravidelné cvakání, steh je jeden jako druhý. Pomalu posouvám látku a koukám, jak se mi střih kabátu mění pod rukama ... A sakra ...

18.10.2017 v 22:36 | Karma článku: 9.88 | Přečteno: 201 | Diskuse

Souboj s pokladním pásem

Stojím ve frontě na pokladnu. Nákup vyskládaný na páse ... je ho tak 2 metry. Čekám. Nudím se. Mrhám časem. Konečně pán přede mnou platí, odjíždí s vozíkem a teď to začíná. Teď je řada na mě. 3, 2, 1, start!

1.10.2017 v 22:04 | Karma článku: 27.09 | Přečteno: 1133 | Diskuse

Francouzské hodování (8.)

Vybíráte si v zahraničí restaurace podle recenzí na internetu? Nebo jdete jen tak zkusmo tam, kde se vám to právě líbí? Obojí má něco do sebe, ale u té druhé varianty se můžete škaredě spálit.

21.7.2017 v 19:59 | Karma článku: 14.61 | Přečteno: 587 | Diskuse

Jan Maceček

Sri Lanka - trochu ráj, trochu peklo...část 4.

Srí Lanka, exotický ostrov plyný překvapení a paradoxů. Pokračuji ve vyprávění o životě bělocha vrženého mezi domorodce a také se pokouším nastartovat menší podnikání, kterým chci podpořit spřátelenou rodinu. Life is Holiday!

25.11.2017 v 10:19 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Roman Enders

Od moře k moři přes jedno pohoří (3.)

Dost bylo rušných ulic Barcelony. Za šera se vracíme do kempu, užít ještě večer a ráno moře. Dopoledne vyrážíme rovnou na sever k Andoře. Cestou před námi vyroste bájná hora Montserrat. A to by bylo, abychom jí jenom objeli....

24.11.2017 v 18:41 | Karma článku: 9.67 | Přečteno: 106 | Diskuse

Jan Tomášek

Zubačka Tanvald – Kořenov

Na sklonku 20. století, když jsem získal stabilní připojení k internetu, byla jedna z mých prvních aktivit virtuální projíždění různých železnic, především těch ozubnicových.

24.11.2017 v 18:15 | Karma článku: 10.34 | Přečteno: 229 | Diskuse

Marek Síbrt

Krušné hory: tak krásné, až vás rozbolí duše

Když navštívíte Krušné hory, vtáhnou vás do sebe a nikdy nepustí, i když budete stovky kilometrů daleko. V duši vám zůstane krása mystické krajiny, pocit, že se tady stalo něco, čehož důsledky jsme nedokázali zvládnout...a bolest.

24.11.2017 v 8:32 | Karma článku: 15.17 | Přečteno: 304 | Diskuse

Baskicko – 8. Díl: Co navštívit na cestě do Baskicka - Francie

Francie je turisty nejnavštěvovanější zemí světa. Většina turistů ale míjí pozoruhodné lokality, které nejsou poznamenány masovou turistikou. Na následujících řádcích letmo popíši některé z těch, které jsem měl možnost navštívit.

24.11.2017 v 8:20 | Karma článku: 9.04 | Přečteno: 101 | Diskuse

Jsem Husákovo dítě. Sametová revoluce mě zastihla v roce, kdy jsem věkem dosáhla na občanský průkaz. Možná i proto si nikdy nepřestanu vážit svobody, demokracie a možnosti cestovat. Nejsem minimalistický cestovatel s batůžkem, ale necestuji ani pod taktovkou turistické kanceláře. Snažím se mít oči dokořán a duši otevřenou. Jsem životní optimista, ale vytáčí mě věci, drobnosti, které může každý z nás změnit, když začne u sebe ...