Ovíněné Bordeaux (6.)

Když se řekně Bordeaux, většině z nás se vybaví víno. Červené, tmavě červené. Přesně s takovou představou jsem spěchala do Bordeaux. Ne už tolik můj muž, který musel nutně zdržovat návštěvou soukromého hradu Roquetaillade :)

Hrad, jehož jméno neumím vyslovit, je již 700 let v rukou jedné rodiny. Když jsme k němu došli, byla asi rodina na výletě, poněvadž zde nikdo nebyl. To by ale nebyl můj muž, kdyby si tu prohlídku neprosadil. Tak dlouho jsme zde okouněli, až jsme se dočkali. Mladý průvodce se nás ujal a lámanou francouzko-angličtinou se snažil vysvětlit dějiny hradu. Musím říct, že víc než obsahem, který už do nás stejně nahustil muž cestou sem, jsem se bavila průvodcovým projevem.

Hrad Roquetaillade

Po chvíli se k nám ale přece jen přidala jedna francouzská rodinka a od té chvíle se z průvodce stal hotový showman, jak skákal (i doslova) z jedné řeči na druhou, nechal si radit anglická slovíčka od otce té francouzské rodiny ... a z prohlídky na původních 40 minut se stala 1,5 hodinová one man show. Nakonec mi dovolil pořídit v interiéru i jednu fotku. Prý ale jen proto, že je "good guy" :) Nicméně interiér lze vidět i v mnoha filmech, které se zde nátačely, za všechny třeba Fantomas :)))

Hradní kuchyně

Nakonec jsem byla ale moc ráda, že jsme zde byli. Asi si nebudu pamatovat nic moc o historii hradu, ale prohlídka jako taková, byla nezapomenutelná.

Do Bordeaux jsme dojeli už docela hladoví, takže naše první kroky vedly do restaurace. Ačkoliv o jídle chystám samostatný zápisek, odtud musím ukázat alespoň foto, protože stromy uprostřed restaurace se nevidí tak často. No a tady tedy konečně proběhlo i to Bordeaux :)

Interiér restaurace

Když si zadáte Bordeaux do googlu a kouknete na fotky, na většině z nich asi největší místní atrakce - zrcadlení. Před burzovním palácem je velká vodní plocha, ve které se nádherně odráží celá budova dnes Obchodní komory. Během naší návštěvy bylo takové vedro, že se vodní plocha celkem přirozeně proměnila na brouzdaliště a ze zrcadlení nic nebylo.

U vody jsme už zůstali a prošli se po nábřeží podél řeky Garonne. Z původně krátké procházky se stal docela dlouhý výlet, jelikože jsme došli pěšky až k La Cité du Vin, neboli muzeu vinařství, kam jsme chtěli jet původně lodí.

La Cité du Vin

V tomto ráji milovníků vína mají skvělou vinotéku. Láhve z celého světa jsou tu vystavena jak v kosmické lodi. Všechny si můžete koupit a naše republika je zastoupena vinaštvím Sonberk z Mikulova.

My jsme zde však chtěli obdivovat především architekturu. Nicméně na vyhlídku, která vede v kruzích mezi plášti budovy, můžete jít jen se vstupenkou na celou expozici. A to už před osmou večer nezvládneme. Dnes už tedy jedeme zpět na hotel, ještě přes městskou bránu ... a pak brzy spát. Ráno nás čeká při odlivu výlet lodí na maják :)

Městská brána

Autor: Renata Prokešová | neděle 9.7.2017 16:49 | karma článku: 15,07 | přečteno: 358x

Renata Prokešová

Dobrovolníkem v izraelské armádě (2.)

Moc mě potěšil zájem o další článek o dobrovolničení v izraelské armádě. Nejčastějšími dotazy bylo, jak jsem se k tomu vůbec dostala, proč zrovna tam a co je potřeba proto, aby vás vybrali.

22.7.2018 v 23:09 | Karma: 34,38 | Přečteno: 2314x | Diskuse| Společnost

Renata Prokešová

Dobrovolníkem v izraelské armádě (1.)

Sraz máme na nádraží a nikdo z nás zatím neví, kam vlastně pojede. Přicházím ke skupině asi padesáti lidí různého věku, kde nikoho neznám. Postarší dáma si v papírech odškrtne mé jméno a na triko mi lepí samolepku.

9.7.2018 v 21:54 | Karma: 34,66 | Přečteno: 1390x | Diskuse| Společnost

Šitím za ekologii

Zvolna šlápnu na pedál šicího stroje. Nová mašinka se tiše rozjede. Pravidelné cvakání, steh je jeden jako druhý. Pomalu posouvám látku a koukám, jak se mi střih kabátu mění pod rukama ... A sakra ...

18.10.2017 v 22:36 | Karma: 13,11 | Přečteno: 327x | Diskuse| Ostatní

Souboj s pokladním pásem

Stojím ve frontě na pokladnu. Nákup vyskládaný na páse ... je ho tak 2 metry. Čekám. Nudím se. Mrhám časem. Konečně pán přede mnou platí, odjíždí s vozíkem a teď to začíná. Teď je řada na mě. 3, 2, 1, start!

1.10.2017 v 22:04 | Karma: 28,92 | Přečteno: 1346x | Diskuse| Ostatní

Francouzské hodování (8.)

Vybíráte si v zahraničí restaurace podle recenzí na internetu? Nebo jdete jen tak zkusmo tam, kde se vám to právě líbí? Obojí má něco do sebe, ale u té druhé varianty se můžete škaredě spálit.

21.7.2017 v 19:59 | Karma: 15,75 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

Jsem Husákovo dítě. Sametová revoluce mě zastihla v roce, kdy jsem věkem dosáhla na občanský průkaz. Možná i proto si nikdy nepřestanu vážit svobody, demokracie a možnosti cestovat. Nejsem minimalistický cestovatel s batůžkem, ale necestuji ani pod taktovkou turistické kanceláře. Snažím se mít oči dokořán a duši otevřenou. Jsem životní optimista, ale vytáčí mě věci, drobnosti, které může každý z nás změnit, když začne u sebe ...